CHWP A.21 Dubrule, “ Teaching Scholastic Courses Requiring Discussion On Line”

Abstract

It is commonly thought that courses requiring discussion must be taught in classrooms. This paper describes a design for a scholastic course taught entirely on the world wide web that has at its core customized online discussion forums.  The design has been implemented in two Carleton University Philosophy courses, Computer Ethics and Information Ethics, open to qualified students across North America.  Evaluations by students and of students indicate that the courses have not only met, but exceeded the learning goals of a corresponding classroom course.  The success of the model implies that many courses hitherto assumed to require classrooms can be taught online as distance education courses.


Résumé

On pense qu'en général un cours fondé sur la discussion doit se dérouler dans une salle de classe. Dans cet article nous décrivons la structure d'un cours universitaire enseigné entièrement sur Internet et dont le noyau est constitué de babillards taillés aux besoins spécifiques du cours. Ce cadre général a été réalisé dans deux cours au Département de Philosophie à l'Université de Carleton : l'Éthique informatique et l'Éthique de l'information, qui sont offerts aux étudiants admissibles partout en Amérique du Nord. Selon des sondages faits auprès des étudiants et l'évaluation de leur niveau, ces cours n'ont pas simplement égalé les buts pédagogiques d'un cours traditionnel comparable mais les ont surpassés. Le succès du cadre suggère que beaucoup de cours qu'on croyait exiger une salle de classe peuvent très bien être offerts comme cours à distance sur Internet.

[Return / Retour au texte]