CHWP A.48 Gibson, “A Web of Possibilities: Faculty Sharing Ideas For Technology Integration In Teaching ”

Abstract

While faculty members are beginning to use technology in their teaching, much more attention to technology integration is needed. Professional development experiences can play an important part in supporting faculty in these endeavours; however, most faculty professional development at the postsecondary level has been of an ad hoc nature involving interested individuals who have seen a need and sought out someone more skilled with computers to help them. Glenn (2002) calls for more work in the area of identifying viable models for preparing faculty to infuse technology into teacher education programs. In this paper I share some of the elements of a faculty wide professional development model designed for a large faculty of education. The Teaching with Technology in the Faculty of Education (TTFE) website was developed to provide a professional development model that includes practical resources for faculty seeking ways to make effective use of learning technologies. The model, which includes a suite of online tools and resources, integrates ideas both from people in the faculty and from other postsecondary institutions as to different ways to enhance teaching and learning. Faculty members have opportunities to engage in hands-on learning about active student-centred learning approaches as well as learning about effective use of technology for transforming their courses along these lines.


Résumé

Les enseignants utilisent de plus en plus la technologie et cela nous amène à nous pencher de plus en plus sur les modalités de son intégration. Le développement professionnel peut jouer pour l'enseignant un rôle de soutient important ; cependant en général le développement professionnel au niveau post-secondaire est improvisé au cas par cas et n'engage que ceux qui ont un besoin particulier à combler et qui sont à la recherche de quelqu'un de plus expert en informatique. Glenn (2002) réclame plus d'attention au problème d'identifier les modèles viables qui aident les enseignants à infuser la technologie dans des programmes d'éducation de professeur. Dans cette présentation je décris certaines dimensions d'un modèle de développement professionnel conçu pour l'ensemble d'une grande faculté d'éducation. Le site web de l'Enseignement avec la Technologie dans la Faculté d'Éducation (TTFE) a été développé pour fournir un modèle de développement professionnel qui inclut les ressources pratiques destinées aux enseignants qui veulent se servir des technologies de l'apprentissage d'une façon efficace. Le modèle inclut une suite d'outils et de ressources en ligne qui intègre, en ce qui concerne les différentes manières d'optimiser l'enseignement et l'apprentissage, les idées d'autres établissements post-secondaires tout aussi bien que celles de notre faculté. Les enseignants ont des occasions de faire l'expérience directe des approches actives et centrées sur l'étudiant et également de se renseigner sur l'utilisation efficace de la technologie pour transformer leurs cours selon ces modèles.

[Return / Retour au texte]